olympic moves 2019
Grootste schoolsportcompetitie van Nederland laat scholieren in de regio Venlo het plezier van samen sporten beleven!

VOOR EEN PLEK IN DE FINALE VAN OLYMPIC MOVES

Olympic Moves is van groot belang voor de schoolsport in Nederland want 8 op de10 Nederlandse kinderen op de basisschool doet aan sport, maar eenmaal op hetvoorgezet onderwijs stopt een aanzienlijk deel met sporten. Het doel van OlympicMoves is om scholieren tussen de 12 en 19 jaar kennis te laten maken met diversevormen van sport en laat hen het plezier van samen sporten beleven.

In een sfeer van Olympische waarden en passend bij de belevingswereld vanjongeren kunnen scholieren zich via Olympic Moves fysiek, maar ook sociaal verderontwikkelen. Sport binnen de schoolomgeving levert jongeren ‘skills for life’ op zoals samenwerken en omgaan met winnen en verlies. Vaardigheden die nodig zijn voor een veerkrachtige jonge generatie.

De organisatie van Olympic Moves nodigt je van harte uit om aanwezig te zijn bij de regionale finale in Venlo (om bijv. jongeren te interviewen of iemand van de school +het pluggen van de hoogtepunten in het programma).

Achtergrondinformatie Olympic Moves
Dit jaar is alweer de 17de editie van Olympic Moves en er doen inmiddels ruim 350 middelbare scholen aan mee, wat bijna de helft is van alle scholen in Nederland. Uit onderzoek blijkt dat het programma jongeren enthousiast houdt voor sport en hen - door samen te sporten - onvergetelijke en fijne momenten bezorgt. Olympic Moves, een initiatief van de KVLO, NOC*NSF en Coca-Cola Nederland, is sinds 2003 uitgegroeid tot de grootste schoolsportcompetitie van ons land.

Venlo
Venlo is een van de 10 grote regionale finales van Olympic Moves. Op 4 april gaan maar liefst 25 middelbare scholen uit de regio de uitdaging met elkaar aan in 4verschillende sporten, namelijk volleybal, voetbal jongens, voetbal meisjes, hockey &handbal. De winnende teams mogen op 7 juni 2019 naar de landelijke finale ‘Olympic Moves The School Final’ die dit jaar voor de tweede keer op Papendal plaatsvindt. Het belooft een spannende en vooral leuke dag te worden! De organisatie is in handen van Berend van Sluijters en Lars Metselaar.

Programma:
08:30 – 9:00 Aankomst scholen
09:00 – 09:30 Openingsshow bij VVV’03 met freestyle voetballer Rowdy Heinen, DJBreur & Wethouder A.P.M.A. Vervoort van Sociale zaken, Werkgelegenheid en Sport

09:00 – 15:30 Programma handbal
10:00 – 15:00 Programma voetbal jongens, voetbal meisjes, volleybal
10:00 – 16:00 Programma Hockey

15:00 – 16:15 Prijsuitreiking bij de betreffende locaties
16:00 – 17:00 Scholen vertrekken richting huis

Adresgegevens opening:
Voetbalvereniging VVV’03, Louisenburgweg 9, 5916 NA Venlo

Adresgegevens verschillende sporten:
Voetbal meisjes - VVV'03, Louisenburgweg 9, 5916 NA Venlo
Hockey - VHC, Louisenburgweg 5, 5916 NA Venlo
Handbal - Sporthal Ergerbos, Drie Decembersingel 34, 5922 BD Venlo
Volleybal – College Den hulster, Hagerhofweg 15, 5912 PN Venlo
Voetbal heren - Venlosche boys, Nachtegaalweg 4, 5915 BV Venlo

Aanmelden
Voor aanmelden, vragen en meer informatie over Olympic Moves kunt u contact opnemen met Nicole Kleven op 0610899719. Ook kunt u mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Op de dag van het evenement kunt ucontact opnemen met Lars metselaar via 0613765026 of Berend van Sluijters via 0681138105.

Graag tot ziens!